پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151351
انتقال آب استان تنها بايد براي آب شرب باشد و نه مصارف اقتصادي
تاریخ انتشار : 1394/02/14 12:00:42
نمایش : 1484
مديرعامل شرکت آب منطقه اي استان گفت: انتقال آب استان تنها بايد از طريق لوله و يا پمپاژ و فقط براي آب شرب باشدو نه مصارف اقتصادي.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار جهانبين نيوز حسين صمدي مديرعامل شرکت آب منطقه اي استان مسئله آب را يکي از مهمترين دغدغه هاي چهارمحال و بختياري دانست.

صمدي اظهار کرد: ثروت اصلي ما در استان و در همه بخش هاي اقتصادي، گردشگري، صنعت و کشاورزي و در زندگي همه مردم آب است.

وي با اشاره به تغيير مديريت آب کشور از مديريت نقطه اي به مديريت يکپارچه اين مديريت را ضامن حفظ محيط زيست و اکوسيستم ها دانست.

صمدي با اشاره به جلسات 10و 13 شوراي عالي آب که به موضوعات استان ما مربوط مي شد تصريح کرد: در جلسه 13 تونل بهشت آباد به طور کلي حذف و به جاي آن انتقال آب از طريق لوله، پمپاژ و يا تونل کوتاه باشد.

وي تاکيد کرد: در بحث انتقال آب تنها بايد فقط و فقط آب شرب مطرح باشد و به هيچ وجه براي مصارف اقتصادي صورت نگيرد.

صمدي با اشاره به نقش کليدي و حياتي آبهاي زيرزميني در کشور اظهار کرد: 70 درصد نياز آبي استان ما از طريق آبهاي زيرزميني تامين مي شود و اين باعث شده است دشت هاي ممنوعه استان افزايش يابد مثلاً دشت کيار نيز به دشتهاي ممنوعه بحراني اضافه شود.

وي با بيان اينکه چهارمحال و بختياري يک استان پاک به لحاظ تخلفات آب هاي زيرزميني است اظهار کرد: ما 5000 حلقه چاه در استان داريم و مجموع چاههاي غير مجاز در استان کمتر از 200 مورد است.

صمدي افزود: اين در حالي است که برخي استانها داراي ده ها هزار چاه غير مجاز اند.

مديرعامل شرکت آب منطقه اي استان اهتمام بر استفاده از آبهاي سطحي استان را ضروري دانست و گفت: با اجراي طرحهايي مثل طرح بن بروجن علاوه بر تامين آب شرب 40 درصد از مردم استان شامل 14 شهر و 11 روستا فشار از آبهاي زير زميني برداشته و به آبهاي سطحي منتقل مي شود.

وي اظهار کرد: طرح بن بروجن با هزينه بيش از 300 ميليارد تومان و آزاد سازي و تملک اراضيدر حدود 114 کيلومتر سهم آب زيرزميني را به 50 درصد افزايش مي دهد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html